Előfordult már, hogy nem tudott ellenállni valamelyik webáruház kihagyhatatlan ajánlatának? Milyen trükköket használnak a webshopok? Olvassa el a Kuplio.hu blogján!
Az utolsó nagy vásárlása után Ön is azt mondtad, hogy legközelebb biztos nem fog már ennyit költeni? Van egy jó és egy rossz hírünk az Ön számára. A rossz az, hogy több mint valószínű nem utoljára fordult elő. A jó hír az, hogy tudjuk, mindez miért történik. Fedezze fel a kereskedők ügyes trükkjeit, amelyekkel leginkább befolyásolják mi – azaz a fogyasztók viselkedését.
A kilencesek titka
Lehet, az utóbbi években Ön is észrevette ezt a tendenciát: a legtöbb árcédulán 9-re végződő árat talál. A 2.999 Ft mégis csak jobban néz ki, mint a 3.000. Agyunk számára a 2.999 Ft 2.000-es tételt jelent, és az azonnal kevesebbnek tűnik, mint a 3.000 Ft. Ön mindössze 1 forintot spórolt meg, de a kereskedők ennek a stratégiának köszönhetően sokkal többet kerestek.
Egy darab vásárlása esetén a másik ingyen van
Hogy látta már ezt valahol? Ez a stratégia az utóbbi időben előnyösnek bizonyult több különféle verzióban is (2 +1 ingyen, 1 + kedvezmény a második megvásárlásához és hasonlók). Ez egy a marketing ötletek közül, amely esetében a logika gyakran cserben hagy minket. Néha teljes mértékben. A kereskedők itt tisztán az anyagiak utáni mohóságunkra és vágyunkra alapozhatnak, ami épp oly régről származik, mint maga az emberiség.
Az "ingyen" szó mágnesként működik, és végképp nem érdekel minket, hogy a második termékért teljes, néha még megemelt árat is fizetünk. Tehát amikor legközelebb hasonló ellenállhatatlan ajánlatokra bukkan, először győződj meg arról, hogy a logikus gondolkodás képessége reggel nem maradt-e az ágyban.
Oh, az a szállítási díj
A webáruházakban történő vásárláskor legyen mindig helyén a régi jó előrelátás. Sokan még ma is meglepődnek a bevásárlás végösszegén, mert nem nézik meg előre a szállítási költségeket. Maradjon éber akkor is, ha ingyenes szállítással csábítják a vásárlásra. A paraszti logika azt mondja, hogy az 5.500 Ft + ingyen szállítás nincs messze a 4.500 Ft + 990 Ft szállítási költségtől. Itt vesszük hasznát az ár összehasonlító oldalaknak. Megspórolhatnak Önnek néhány ezer forintot is.
A kisebb nem jelent alacsonyabbat
Észrevette, hogy az árak gyakran nagyon észrevehetetlenül és kisebb számokkal vannak feltüntetve? Ez mind a webáruházakra, mind pedig az épített üzletekre is vonatkozik. A betűméret logikusan nem jelent alacsonyabb árat. Mégis ez az egyik legkedveltebb trükkje a kereskedőknek. És hihetetlen, hogy az emberek még mindig beveszik. A tanulmányok kimutatták, hogy minél kisebb a betűméret, annál több embernél kelti az alacsonyabb ár képzetét.
Feltűnésmentes áremelés
Tudta, hogy a fogyasztók csak akkor érzékelik az árkorrekciókat, ha a növelés vagy csökkentés meghaladja a 10% -ot? Tehát, ha úgy tűnik Önnek, hogy egy adott termék egy évvel ezelőtt kevesebbe került, akkor nem okvetlen biztos, hogy az csak az Ön érzése. Már a negyedéves áremelés például 5% -kal évről éves szinten sokat tesz.