Ismeri a kedvezmény kuponok történetét? Mindegyik mögött egy ismert céget keressen!

__avatar_name
kupon

Ha Ön kedveli a kedvezmény kuponokat, akkor lehet, hogy érdekli, hogyan keletkeztek és fejlődtek a történelem folyamán. Olvassa el a Kuplio.hu oldalon!

 

Imádja a különféle akciókat, és szívesen spórol vásárlásai során kedvezmény kuponok segítségével? Már nem is tudja elképzelni az életet nélkülük? Minden kupon rajongónak néhány érdekességgel szolgálunk róluk.

Kezdetben volt a Coca-Cola

 

Lehet, naponta használja a kuponokat, és talán már meg is takarított segítségükkel a világ leghíresebb itala vásárlásakor. De vajon azt tudta-e, hogy épp a Coca Cola márka áll a „modern” kedvezmény kuponok keletkezése mögött? Mivel a cola szirupot eredetileg gyógyászati ​​célokra értékesítették, a kiválasztott ügyfelek már 1887-ben fel tudták használni a kuponokat a gyógyszertárban.

A kuponok legnagyobb fellendülését a nagy gazdasági világválság idejére lehet tenni a 20. század harmincas éveire. Szinte minden átlagos háztartásban felhasználtak kuponokat egyfajta spórolási lehetőségként tekintve rájuk, különösen az élelmiszer-vásárlás során, és azok gyorsan nagyon népszerűvé váltak. 1957-ben a kuponnak köszönhetően megszületett egy újfajta vállalkozás típus. Arthur C. Nielsen úr megalapította a Nielsen Coupon Clearing House céget, amely a gyártók és kereskedők számára megkönnyítette a kuponok elosztását, válogatását és feldolgozását.

A hatvanas évek végén Amerikában megkezdődik a kuponok postaládákba történő tömeges szétküldése. Eredetileg a Terry Loebel irányította Valpak cég kezdte, amely a kuponokkal teli kék borítékjairól lett ismert. Ezt tekinthetjük a direkt marketing kezdetének. A cég még napjainkban is működik, csak egy modernebb köntösben; kuponjait mobilalkalmazásokon keresztül kínálja, és a legkülönfélébb digitális technológiákat alkalmazza.

Ugyanebben az időben kezdték az élelmiszer kiskereskedők is a számlák hátuljára nyomtatni kuponjaikat, amely szintén kiváló marketing lépésnek bizonyult. Hasonlóan népszerűvé vált Amerikában a kuponok vasárnapi újságokból történő kivágása, amely a mai napig működik.

 

A zsetonoktól a mobilalkalmazásokig

 

Az első, nagyban hirdetett kuponokat valóban a Coca Cola márka vezette be, noha neki is voltak elődjeik. Ezek a Palmolive márka alumínium zseton formájú kuponjai voltak, és az általuk kínált kedvezményt szappan vásárlása során lehetett érvényesíteni. Egy időben az egész Egyesült Államok területén használták őket. Később elterjedtek az élelmiszer boltokban, piacokon, drogériákban vagy akár fodrászatokban használatos zsetonok is.

A fém zsetonok után jöttek, és hosszú évtizedek óta örvendnek a népszerűségnek a papír kuponok, amelyeket jól ismerünk Magyarországon is. Fokozatosan (kb. a kilencvenes évek végétől) a kivágható kuponok kezdtek háttérbe szorulni, és helyükbe léptek az otthon kényelmében kinyomtatható társaik. Az interneten végtelen lehetőségeinek köszönhetően találhatunk ingyenesen elérhető kuponokat közvetlenül a gyártók honlapján, a közösségi hálózatok oldalán, vagy kérhetjük őket egyenesen a postafiókunkba hírlevelek formájában. Ma már egyre több okostelefon felhasználó egyszerűen csak letölti a kuponokat mobiltelefonjába az okos alkalmazások segítségével.