Hogyan fogyjunk le a lehető leggyorsabban a nem kívánt jojó-effektus nélkül?

10.05.2022 Karolina Egészség Megosztás
__avatar_name

Rajtad is van néhány plusz kiló a hosszú pandémiás pihenés után? A nem kívánt felesleg gyorsan felszalad, viszont nagyon nehéz leadni a kellemetlen jojó-effektus nélkül. Ezért összegyűjtöttünk néhány tippet, hogy segítségedre lehessünk a megfelelő testsúly megőrzésében. Lássuk, hogyan fogyjunk gyorsan.

Számos különböző tényező létezik, melyek befolyásolják súlyunkat. Az aránytalanul nagy adagokban fogyasztott éttermi készételek, tele felesleges zsírokkal, cukrokkal és sóval. Kevés fizikai aktivitás. Vagy a túl stresszes életmód.

Két évnyi járványszünet után azonban itt az ideje, hogy visszatérjünk a megszokott sztereotípiákhoz. Nemcsak azzal kapcsolatban kell tudatos döntéseket hoznunk, hogy mit eszünk, hanem arról is, hogy mennyit mozgunk. Milyen változtatásokat kell végrehajtanunk, és hogyan dolgozzunk ezekért?

Szeretsz edezni, és pótolni kell a vitaminokat és ásványianyagokat? Használd ki az egyedülálló ajánlatunkat a Myprotein.hu

viz virag

 

Igyál sok vizet

 

Szinte minden fogyókúrás cikk ezzel a szabállyal kezdődik. Nem is kell ezen csodálkoznunk, ez egy örökérvényű szabály. Tudtad, hogy agyunk 75%-át víz alkotja? Ezért rendkívül fontos a megfelelő működése a mindennapokban. Nem csak a munkában, hanem a magánéletben is.

Mi tippünk:

Nem szereted a tiszta vizet? Ízesítsd egy falat erdei gyümölccsel, mentával, citrommal, vagy lime-mal. Ha elfelejtesz inni, állítsd be az időzítőd mindig egy órára. Minden alkalommal, amikor csörög, igyál egy pohár vizet.

finom etel

Étkezz kiegyensúlyozottan

 

Azt szokták mondani, hogy "a jóból is megárt a sok", ez alól az étel sem kivétel. Ezért részben csökkentsd az elfogyasztott adagok mennyiségét. Minden étkezés alkalmával csak a megszokott adag felét vagy kétharmadát fogyaszd el. A felesleget tedd félre tízóraira vagy uzsonnára.

A sok gyümölcs és zöldség minden diéta alapja, akár fogyásról van szó, akár nem. Ne feledkezz meg:

-Egészséges zsírokról (avokádó, diófélék, hal, magvak, egészséges olajok)
-Egészséges fehérjékről (tej, sajt, joghurt, tojás, bab, szója, hús)
-Egészséges rostokról (különböző pelyhek, rizs, teljes kiőrlésű pékáru, bulgur, quinoa, kukorica)

Mi tippünk:

Vezesd be az étrendedbe a zöld teát. A meleg ital beindítja az anyagcserét, javítja a koncentrációt és rengeteg antioxidánst tartalmaz. Szereted a rágcsálnivalókat? Válassz egészséges alternatívát. Gyümölcsöt mogyoróvajjal, smoothiet, pattogatott kukoricát vagy sült csicseriborsót. 

fuszer kanal

 

Fűszerezd meg az életed

 

Ki mondta, hogy a diétának vagy az egészséges táplálkozásnak unalmasnak és egyhangúnak kell lennie? A melegebb időjárás azt eredményezheti, hogy az elkövetkezendő hónapokban a hőség és az izzadás miatt kevésbé akarod megfűszerezni az ételeidet.

A fűszerek azonban nemcsak az ételek ízét javítják, hanem az anyagcsere működését is. A cayenne bors, a csili, de a mustár is kapszaicint tartalmaz, amely segít a zsírégetésben. Ezek mind olyan tényezők, amelyek miatt mindenképpen érdemes beiktatnod őket az étrendedbe.

erdei seta

A séta ereje

 

A sikeres fogyás érdekében szeretnél elkezdeni futni? Vigyázz a térdedre! Sokan ráfizettek a futással kapcsolatos türelmetlenségükre. A normál testsúllyal rendelkezők számára egészséges, viszont a plusz kilókkal rendelkezők számára nem feltétlenül. Inkább egy gyors sétával kezdj.

Bármennyire is hatástalannak tűnik számodra, egy tempós séta szó szerint csodákra képes. Hatékony kardió mindenkinek, aki ellustult a két évig tartó járványidőszak alatt, vagy egyszerűen nem jutott ideje rendszeres testmozgásra. Ha minden nap szánsz időt egy félórás sétára, a szervezeted hálás lesz érte.

Tedd kényelmesebbé a sétákat a megfelelő cipők kiválasztásával. Olvasd el cikkünket a túrabakancsok kiválasztásáról

aludni jo

 

Kiadós alvás

 

Gondolkoztál már azon, hogy minél tovább vagy ébren, annál gyakrabban eszel? Amikor a test állandó mozgásban van és éber, szüksége van hajtóerőre a működéséhez. És ez az étel.

Ez az egyik oka annak, hogy a szakértők legalább 7-8 óra alvást javasolnak. Ezzel elkerülheted az esti és éjszakai nassolásokat, miközben a kedvenc műsorodat nézed. Az alváshiány negatív hatással van szervezetünkre, beleértve a puffadást és a súlygyarapodást.

Tippjeink nem számítanak forradalminak. Csak néhány egyszerű, de fenntartható módszer a fogyás segítéséhez. Ezek nem hatástalan diéták vagy éhezést igénylő receptek. Életmódváltásról van szó, mely segít a kívánt testsúly elérésében.

 

Itt-ott nem árt az ún. comfort food sem, azaz a nem teljesen egészséges étel elfogyaztása, mellyel kényeztetjük magunkat. Meríts ihletet tippjeinkből egy ízletes vacsorához az egész család számára.