Visszatérés a KUPLIO.hu oldalra

Hogyan hatnak ránk az árakban szereplő páros és páratlan számok?

Tudja, milyen hatással van a bevásárlásnál ránk, hogy az árak páros vagy páratlan számmal végződnek-e? Olvasson tovább, tudjon meg többet a Kuplio.hu blogján.

 

Már írtunk blogunkon a kereskedők legismertebb árképzési trükkjeiről. Ma közülük az egyikre összpontosítunk, és megnézzük közelebbről. A páros ill. páratlan számok fogyasztók vásárlási szokásaira gyakorolt hatásáról lesz szó.


Mennyi az annyi?

Természetesen ahány terméket kínál a webáruház, annyiféle árat talál az oldalán. A vásárlás során azonban ne csak nézzen, hanem használja a logikáját is. Már egy 1997-ben közzétett tanulmány szerint is a hirdetett árak több mint 90% -a páratlan számmal végződött (azaz 77 Ft, 319 Ft, 415 Ft és hasonlók). Miért? Egy pszichológiai játékról van szó, amelyben a fogyasztó húzza a rövidebb. Bár a szeme valójában 699 Ft-ot lát, ami ténylegesen 700 Ft-ot jelent, tudatalattija csak az első számot regisztrálja, és a termék árát 600 Ft-nak érzékeli. A cél tehát az olcsóbb termék benyomását kelteni a vásárlóban, és felkelteni a jól ismert vásárlás iránti szenvedélyt.


A számok tudatos és tudatalatti érzékelése

A következő példa jól illusztrálja, hogy működik a számok érzékelése. Képzeljen el egy 1499 Ft árú árut. Számos tanulmány igazolta, hogy ha a fogyasztó ezres tételben látja az összeget, az egyes számok észlelése a következő - az első számjegy az egész információ 50% -át teszi ki, vagyis az 1000 Ft a termék vagy szolgáltatás teljes árának számsorából 50%-ra fontos. Ez tehát a legfontosabb adat, és ezt érzékeljük a leginkább. A második számjegy (400 Ft) mintegy 40%-ra számottevő számunkra, és a harmadiknak (90 Ft) csak 2% -nyi fontosságot tulajdonítunk. Az adott összeg, az 1499 Ft így sok fogyasztó számára csak 1400 Ft-ot jelent. A nullák helyett tehát nyugodtan lehetnek kilencesek, és a kereskedőnek nem lesz problémája az áruk értékesítése, illetve még többet keres rajta. Éppen ezért ilyen népszerűek a kilencesekre végződő árak már néhány évtized óta.

9-re végződő árak I Kuplio.hu

Próbálkozás a nyolcasokkal

A WalMart társaság érdekes kísérletet tett a marketingstratégiában. Tudták, hogy a konkurens áruházak többsége az úgynevezett " kilences taktikát” alkalmazza. Ezért összhangban a szlogenjükkel "Spórolj. Élj jobban" úgy döntöttek, hogy termékeik árait úgy módosítják, hogy nyolcra végződjenek. Az 1,99-ből így lett 1,88. Így több millió vásárló pénzt takarított meg. Mindazonáltal hozzá kell tenni, hogy a WalMart a világ egyik legnagyobb üzlethálózata, és bár a legtöbb vállalat még mindig a kilences taktikát alkalmazza, a nyolcasos ötlet sok bevételt eredményezett nekik. Ebből az következtethető ki, hogy a tizedesjegy mögötti páros számok is bizonyos hatással vannak a fogyasztók vásárlási magatartására.

Mindenesetre a jelenlegi megfigyelések és tanulmányok azt mutatják, hogy a páratlan számok használata az árcédulákon (akár hagyományos üzletekben, akár internetes boltokban) még mindig a legjobb stratégia, és a nyereségszerzés legkönnyebb módja. Ebben az esetben azonban csak a logika nem enged – az 1999 Ft vagy 1995 Ft mindig kevesebb, mint a 2000 Ft.