Márkás vagy nem márkás termékek? Melyiket részesíti előnyben?

__avatar_name
ruha

Mennyire tájékozott az üzletek kínálatát illetően? Mit jelentenek az olyan fogalmak, mint a prémium vagy standard márka? Mi a különbség az áraik is minőségük közt? Összefoglaljuk Önnek a legfontosabb tudnivalókat.

 

Ha Ön sokat vásárolj szupermarketekben vagy hipermarketekben, biztosan észrevette a különbségeket a márkás és nem márkás termékek közt. Ezek alapján 4 csoportba oszthatjuk a termékeket.

 

# Standard márkák

A standard termékeket, ahogy a neve is sugallja, megtalálja bármelyik üzletben. Ezek magántermelők termékei, akik a brand tulajdonosai és gyakran más országokban is forgalmazzák termékeiket. A standard termékek ára alacsonyabb, mint mondjuk a prémium termékeké. Az oka pedig egyértelmű – az összetételből hiányoznak a prémium alapanyagok.

 

# Gazdaságos márkák

A gazdaságos termékek csoportjába a legolcsóbb termékek tartoznak. Főleg azok a vásárlók részesítik ezeket a termékeket előnyben, akik érzékenyen reagálnak az árakra, viszont a termék minősége elhanyagolható szempont. A gazdaságos márkák esetében, nem minden termék felel meg a minőségi kritériumoknak. Hogy néhány példát említsünk, ebbe a csoportba sorolandók a legrosszabb minőségű élelmiszerek, mint a húskonzerv, amelyek minimális mennyiségű hús tartalmaznak, vagy a rosszminőségű lekvárok.

 

# Saját márkák

Ez a fogalom relatíve új, és szinte ismeretlen volt addig, míg Magyarországon meg nem jelentek az első áruház láncolatok. A saját márka lényegében a konkrét üzletlánc saját brandje, amellyel a minősége és ára alapján saját vásárlóközönségét kívánja kialakítani. Leggyakrabban élelmiszerek, de már találkozhatunk saját márkájú kozmetikumokkal és elektronikával is.

A múlttal ellentétben, amikor az saját márkákat alacsony minőségűnek tartották, jelenleg egyre több és több vásárló részesíti az ebbe a kategóriába sorolandó termékeket. Ennek legfőbb oka, hogy a termékek minősége egyre nő, áruk viszont még mindig alacsonyabb, mint a szintén jóminőségű prémium termékeké.  A privát márkák lényegében nagynevű gyártók termékei, akik a gyártmányaik egyrészét odaadják a saját márkás gyártóknak. Ezek nem rendelkeznek színes és fényes csomagolással, és ezért áruk is alacsonyabb.

Arról, hogy ezek a fajta termékek egyre népszerűbbek, a többszörös Superbrands díjas Tesco és Lidl áruházak is tanúbizonyságot tesznek.

 

# Prémium márkák

Kedveli és előszeretettel vásárolja az eredeti ecuadori kakaót vagy csokoládét, vagy az jobbnál jobb, igazi olasz sajtokat. Pont az imént említett termékekhez hasonló élelmiszerek sorolhatók ebbe a csoportba, de találunk ebben a kategóriában is elektronikai cikkeket, ruházatot, amelyek szintén nagyon népszerűek.

A prémium márkák minősége sokkal jobb, mint a standard és a saját márkáké. Nem csak a minőségben szárnyalja túl a többi kategóriát, de árban is magasan felettük áll – átlagosan 20% -al drágábbak. A magas ár ellenére viszont az ebbe a kategóriába tartozó termékek egyre keresettebbek világszerte.

» A mi tippünk: a prémium márkák közé soroljuk a Tesco Finest is.

Mint azt a Nielsen csoport globális felmérése is kimutatta, a fogyasztók nem az áruk miatt részesítik előnyben a prémium márkákat, hanem mert minőségi alapanyagokból készülnek, és az termék végleges formáján is meglátszik és érződik. Egy másik szempont, ami szerint a prémium márkákat nagyra értékelik, hogy valamivel többet kínálnak, vagy valamilyen módon különlegesebbek, mint a többi termék, esetlegesen kiemelkedő, a többitől lényegesen eltérő, ám vonzó dizájnnal vagy stílussal rendelkeznek. Tehát a prémium márkákat azért vásároljuk, mert ezen márkával kitűnhetünk a többiek közül, és ez minket megkülönböztet a többi vásárlótól, illetve sikeresebbnek érezhetjük magunkat egy prémium márkájú termék beszerzése által.

Ön melyik kategóriát preferálja? Mit részesít inkább előnyben a minőséget vagy az árat? Bármi is a válasz, bármit be tud szerezni bárhol olcsóbban a portálunkon található kedvezménykuponok által.