Önt is túlsúly gyötri és fogyni szeretne?

__avatar_name
fogyi

Tegye a kezét a szívére, mikor volt, hogy legutóbb kerékpárra ült, vagy gyalogosan ment dolgozni? Az Egészség Világnapja közeleg, és ez ideális alkalom arra, hogy tegyen az egészségéért. Végtére is, soha nem késő elkezdeni valamit, és formába hozni magunkat.

 

Az elhízás nevű rém

 

Április 7. a nyakunkon van, és ez az a nap, amikor hagyományosan az Egészség Világnapjára emlékezünk. Ahogy az előző évek, úgy 2018 sem maradt téma nélkül. A elhízott emberek száma egyre növekszik, így nem csoda, hogy az Egészségügyi Világszervezet idén épp ezt a betegséget helyezi a téma középpontjába.

A kutatások szerint tavaly a világ népességének egytizede túlsúlytól szenvedett. Az elhízás már rég nem csak esztétikai problémát jelent. Az illetőre nézve komoly hátrány, amely jelentős hatással bír az egészségi állapotra is. A növekvő súllyal emelkedik a súlyos betegségek kialakulásának a kockázata, mint például a cukorbetegség, a vérnyomás és légzési problémák, vagy akár a ritka szív- és érrendszeri betegségek.

Az elhízás kialakulásának számos tényezője van, de leggyakrabban több ok is húzódik a háttérben. Bár a genetika is nagy szerepet játszik, a kulcs elsősorban a túlzott táplálékfelvétel és a mozgás hiánya, ezzel pedig kéz a kézben jár a stressz, az alváshiány vagy az alkohol. Ha mindehhez még ülőmunka is társul, máris nagy problémával állunk szemben.

 

Mozgás az egészségért


Tudta, hogy a séta segítségével is fogyhat és fitt maradhat? Elég mindössze néhány szokáson változtatni, és meglátja, az életmódváltás hatására nem tart majd sokáig, hogy az eredmény megmutatkozzon. Bár az autózás kétségtelenül praktikus, és ha elvonatkoztatunk a reggeli dugóktól, akkor gyors is, próbáljon meg legalább évente pár napot úgy ütemezni, amikor a munkába járást a saját lábán oldja meg. A tavasz már itt van, kint egyre melegebb van, mikor máskor alkalmasabb elkezdeni, mint most.

A gyalogos közlekedés számos más előnnyel is jár. Amellett, hogy elkerüli a reggeli csúcsot és az ideges sofőröket, időt takarít meg a parkolóhely keresésével is, pozitív energiával töltődik fel, és természetesen még kalóriát is éget. Íme az okok, amik miatt minden nap meg kéne ezt tennie:

Nem számít, hogy a tempós sétát vagy inkább lassabb tempót részesíti előnyben. Mindkettő pozitív hatással van a szív- és érrendszerre, kedvezően hat a szívre és javítja a véráramlást.

A gyaloglás egyike azon sportoknak, amely a test minden izmát igénybe veszi, különösen a láb izmait erősíti, és végül, de nem utolsósorban a hát izmait is. Próbáljon naponta legalább tízezer lépést megtenni.

Talán nem tudja, de a gyaloglás felgyorsítja az anyagcserét, és a hozzájárul a stressz csökkentéséhez.

Egészséges fogyás? Így van. A gyaloglás azon kevés gyakorlatok egyike, amely nem terheli az ízületeket. Összehasonlításképpen – a futás jóval nagyobb mértékben terheli azokat.

 

Az alap a minőségi cipő

 

Az egészséges és megfelelő gyaloglás alapja kényelmes és minőségi cipő. Fontos, hogy természetes és lélegző anyagokból készüljön, hogy puhának érezze a lába.

A cipőnek természetesen elég szélesnek kell lennie, és ha nem tud lemondani a sarokról, törekedjen arra, hogy magassága maximum 3 centiméter legyen. A kényelmesebb séta érdekében ne felejtse el a talpbetétet sem. Ez ugyanis még a legkisebb ütéseket is tompítja, támogatja a lábat, és optimális elrugaszkodást biztosít.

 

Kerékpáron a munkába?

 

Ha kicsit messzebb dolgozik, vagy egyszerűen a séta nem az Ön műfaja, ne habozzon biciklire ülni, vagy az egyre népszerűbb felnőtt rollert használni, hisz ezáltal a környezetet is kímélheti. Adja fel kényelmét, és hagyja a kifogásokat. Ha a fejében máris beindult a számológép, csak kapcsolja ki. A Kuplio.hu oldalon található kuponoknak köszönhetően most extra kedvezménnyel vásárolhat kerékpárt. Az előnyös vásárlást elősegíti például az Insportline kupon, melynek köszönhetően pénzt takaríthat meg.

Az egészséges életmódhoz természetesen a megfelelő táplálkozás is hozzátartozik, melynél kiemelten fontos, hogy vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag legyen. A fogyást elősegítő étrendkiegészítők sem válnak kárára, ezek elősegíthetik a folyamat elindítását. Ha étrendjébe a fogyást segítő termékeket is beiktatja, akkor biztosan nem fog mellé. Némi pénzt takaríthat meg például a Myprotein kupon nyújtotta kedvezményekkel.